Klauzula informacyjna Sumaris Suchecki s.j. (Administratora danych osobowych) dla strony umowy – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: Rodo) Sumaris Suchecki s.j. przedstawia następujące informacje:
Administrator danych
Sumaris Suchecki spółka jawna, Złotniki, ul. Graniczna 22, 62-002 Suchy Las.
Dane kontaktowe Administratora
Z Administratorem można się skontaktować :
- osobiście,
- poprzez adres poczty elektronicznej: biuro@sumaris.pl
- telefonicznie: .+48 61 840 74 92,
pisemnie: Złotniki, ul. Graniczna 22, 62-002 Suchy Las.
Kategorie danych
Sumaris przetwarza w szczególności następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych:
- dane identyfikacyjne (np. imię, nazwisko, stanowisko służbowe),
dane kontaktowe (np. numer telefonu, adres e-mail).
Źródło danych
Pani/ Pana dane Sumaris pozyskuje: - bezpośrednio od Pani/Pana.
Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Sumaris będzie przetwarzał Pani/Pana dane w celu:
- umożliwienia korzystania z serwisu internetowego ISHOP (rejestracja konta i weryfikacji tożsamości Użytkownika, logowania, realizacja usług i zamówień) art. 6 ust. 1 lit. f Rodo,
- realizacji umowy i obowiązków z niej wynikających zawartej przez Sumaris z Panią/Panem (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) Rodo),
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sumaris w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz w związku z realizacją umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) Rodo),
- ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rodo),
marketingu bezpośredniego produktów i usług własnych Sumaris oraz innych podmiotów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rodo).
Okres przez który dane będą przechowywane
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
1) w zakresie realizacji umowy i obowiązków z niej wynikających – przez okres obowiązywania umowy,
2) w zakresie ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń, wynikających z umowy lub z innego tytułu pozostającego w związku z zawartą umową,
3) w zakresie wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sumaris w związku z prowadzeniem działalności oraz w związku z realizacją/zawarciem umowy – przez okres, w jakim przepisy prawa nakazują Sumaris przechowywanie dokumentacji i wypełnianie względem Pani/Pana obowiązków z nich wynikających, w szczególności:
∙ dla dokumentacji podatkowej – przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku,
∙ dla dokumentacji księgowej – przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym transakcje, operacje i toczące się postępowanie w tym zakresie zostało zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione.
Odbiorcy danych
W celach wskazanych powyżej dane osobowe Pani/Pana mogą być udostępniane przez Sumaris podmiotom upoważnionym do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa, podmiotom świadczącym na rzecz Sumaris usługi w obszarze teleinformatycznym lub technicznym, usługi prawne lub doradcze, innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Sumaris.
Profilowanie oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy z Sumaris bądź wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sumaris, Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może się wiązać z profilowaniem. Takie przypadki wystąpią w celach marketingu i promocji działalności prowadzonej przez Sumaris – Pani/Pana dane osobowe (m.in. historia działań dokonywanych na platformie internetowej ISHOP) mogą być wykorzystane do profilowania w celu skierowania do Pani/Pana spersonalizowanej oferty (bez negatywnych skutków w przypadku, gdy nie skorzysta Pani/Pan z tej oferty).
Prawa osoby, której dane dotyczą
Zgodnie z Rodo przysługuje Pani/Panu prawo do:
1) uzyskania potwierdzenia, czy Pani/ Pana dane są przetwarzane przez Sumaris, a także prawo dostępu do Pani/ Pana danych (art. 15 Rodo),
2) sprostowania oraz uzupełnienia Pani/ Pana danych (art. 16 Rodo),
3) usunięcia Pani/ Pana danych (art. 17 Rodo),
4) żądania ograniczenia przetwarzania Pani/ Pana danych (art. 18 Rodo).
Ma Pani/Pan prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu - z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją - wobec przetwarzania Pani/ Pana danych w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora. W takim przypadku Sumaris może przetwarzać dane, o ile wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (art. 21 ust. 1 Rodo).
Przysługuje Pani/Panu również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Podanie danych osobowych przetwarzanych przez Administratora jest dobrowolne jednak niezbędne do podjęcia czynności zmierzających do zawarcia lub wykonania z Panią/ Panem umowy.
Klauzula informacyjna Sumaris Suchecki s.j. ( Administratora danych osobowych) dla osób biorących udział w warsztatach oraz szkoleniach
Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: Rodo) Sumaris Suchecki s.j. przedstawia następujące informacje:
Administrator danych:
Sumaris Suchecki spółka jawna, Złotniki, ul. Graniczna 22, 62-002 Suchy Las.
Dane kontaktowe Administratora
Z Administratorem można się skontaktować :
- osobiście,
- poprzez adres poczty elektronicznej: biuro@sumaris.pl
- telefonicznie: .+48 61 840 74 92,
pisemnie: Złotniki, ul. Graniczna 22, 62-002 Suchy Las.
Kategorie danych
Sumaris przetwarza w szczególności następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych:
- dane identyfikacyjne (np. imię, nazwisko, stanowisko służbowe)
- dane kontaktowe (np. numer telefonu, adres e-mail).
Źródło danych
Pani/ Pana dane Sumaris pozyskuje:
bezpośrednio od Pani/Pana pracodawcy/mocodawcy lub bezpośrednio od Pani/Pana.
Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Sumaris będzie przetwarzał Pani/Pana dane w celu:
- umożliwienia korzystania z serwisu internetowego ISHOP (rejestracja konta i weryfikacji tożsamości Użytkownika, logowania, realizacja usług i zamówień) art. 6 ust. 1 lit. f Rodo,
- realizacji umów/zleceń i obowiązków z nich wynikających zawartych przez Sumaris z Pani/Pana pracodawcą/mocodawcą (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f Rodo),
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sumaris w związku z prowadzeniem działalności oraz w związku z realizacją umów/zleceń, w tym w celu ustalenia przysługujących Pani/Panu uprawnień do działania w imieniu Pani/Pana pracodawcy/mocodawcy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c Rodo),
marketingu bezpośredniego produktów i usług własnych Sumaris oraz innych podmiotów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rodo).
Okres przez który dane będą przechowywane
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
1) w zakresie realizacji umów/zleceń i obowiązków z nich wynikających – nie dłużej niż 1 miesiąc od zakończenia szkolenia/warsztatu,
2) w zakresie wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sumaris w związku z prowadzeniem działalności oraz w związku z zawarciem umowy/zlecenia:
– przez okres, w jakim przepisy prawa nakazują przedsiębiorcom przechowywanie dokumentacji i wypełnianie względem Pani/Pana pracodawcy/ mocodawcy obowiązków z nich wynikających, w szczególności:
∙ dla dokumentacji podatkowej – przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku,
∙ dla dokumentacji księgowej – przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym transakcje, operacje i toczące się postępowanie w tym zakresie zostało zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione.
Odbiorcy danych
W celach wskazanych powyżej, dane osobowe Pani/Pana mogą być udostępniane przez Sumaris podmiotom upoważnionym do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa, podmiotom świadczącym na rzecz Sumaris usługi w obszarze teleinformatycznym lub technicznym, usługi prawne lub doradcze, innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Sumaris.
Profilowanie oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy z Sumaris bądź wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sumaris, Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może się wiązać z profilowaniem. Takie przypadki wystąpią w celach marketingu i promocji działalności prowadzonej przez Sumaris – Pani/Pana dane osobowe (m.in. historia działań dokonywanych na platformie internetowej ISHOP) mogą być wykorzystane do profilowania w celu skierowania do Pani/Pana spersonalizowanej oferty (bez negatywnych skutków w przypadku, gdy nie skorzysta Pani/Pan z tej oferty).
Prawa osoby, której dane dotyczą
Zgodnie z Rodo przysługuje Pani/Panu prawo do:
1) uzyskania potwierdzenia, czy Pani/ Pana dane są przetwarzane przez Sumaris, a także prawo dostępu do Pani/ Pana danych (art. 15 Rodo),
2) sprostowania oraz uzupełnienia Pani/ Pana danych (art. 16 Rodo),
3) usunięcia Pani/ Pana danych (art. 17 Rodo),
4) żądania ograniczenia przetwarzania Pani/ Pana danych (art. 18 Rodo).
Ma Pani/Pan prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu
- z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją - wobec przetwarzania Pani/ Pana danych w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora. W takim przypadku Sumaris może przetwarzać dane, o ile wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń (art. 21 ust. 1 Rodo).
Przysługuje Pani/Panu również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych. Przekazywanie Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Podanie danych osobowych przetwarzanych przez Administratora jest dobrowolne, jednak niezbędne do podjęcia czynności zmierzających do udziału w szkoleniach/warsztatach.