Regulamin składania Zamówień i Zapytań w Platformie internetowej ISHOP
I. Postanowienia Ogólne
- Platforma internetowa ISHOP (dalej: ISHOP), dostępna na stronie internetowej https://sumaris.pl/ishop/, jest prowadzona przez spółkę SUMARIS SUCHECKI spółka jawna z siedzibą w Złotnikach (62-002), ul. Graniczna 22, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000901297; NIP: 9721248568; REGON: 302681331 (dalej Sprzedawca).
- Regulamin składania Zamówień i Zapytań w Platformie internetowej ISHOP (zwany dalej: Regulaminem) jest dostępny na https://sumaris.pl/ishop/. Regulamin można utrwalić, pozyskać, przechowywać i odtwarzać w każdym czasie, poprzez wydrukowanie i zapisanie treści w pamięci komputera lub innego odpowiedniego nośnika danych.
- ISHOP nie służy do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Tryb zawarcia umowy sprzedaży został wskazany w pkt. VIII i IX Regulaminu.
- Przedstawione w ISHOP opisy i ceny towarów i usług nie mają charakteru oferty handlowej. Sprzedawca ma prawo do zmiany opisu towaru na zasadach wynikających z Regulaminu.
Słownik pojęć użytych w Regulaminie :
- ISHOP – aplikacja internetowa skonfigurowana i dostarczana przez firmę Smartbees sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Kępskiej 2/215, 45-129 Opole, KRS: 0000739101, NIP: 7543185898, REGON: 380709267, za pośrednictwem której Klient może, na zasadach w niej określonych oraz w Regulaminie, skorzystać z jej funkcjonalności w celu złożenia Zamówienia/Zapytania, oraz wygenerowania Wstępnej oferty, a także otrzymywania newslettera,
- Klient – prowadząca działalność gospodarczą osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca z ISHOP w celu poznania usług lub towarów oferowanych przez Sprzedawcę,
- Towar – rzecz ruchoma oferowana przez Sprzedawcę w ISHOP,
- Usługi - szkolenia oferowane przez Sprzedawcę w ISHOP,
- Usługi elektroniczne – elektroniczne usługi Sprzedawcy na rzecz Klienta, polegające na: prowadzeniu konta Klienta na ISHOP, umożliwiającego złożenia Zamówienia lub Zapytania oraz wygenerowania Wstępnej oferty, a także na otrzymywaniu newslettera drogą mailową,
- Zamówienie - funkcjonalność ISHOP, w której widoczne są wybrane przez Klienta usługi lub towary wraz z parametrami tj. ceną, warunkami, kosztami dostawy, w oparciu o wskazane przez Klienta kryteria, umożliwiająca mu także modyfikację danych w szczególności: ilości towarów, adresu dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy,
Na tej podstawie Klient może wyrazić zgodę na realizację zamówienia w standardowym terminie do 14 dni po potwierdzeniu powyższych parametrów przez dedykowanego doradcę lub biuro obsługi klienta Sprzedawcy poza ISHOP.
- Zapytanie – funkcjonalność ISHOP, umożliwiająca Klientowi złożenie zapytania odnośnie towaru lub usługi znajdujących się w ISHOP, w tym także o warunki ich zakupu a także modyfikację tych danych.
Udzielenie odpowiedzi przez Sprzedawcę (poprzez biuro obsługi klienta lub doradcę klienta) następuje w czasie do 48 h od momentu otrzymania zapytania.
- Wstępna oferta - funkcjonalność ISHOP, w której widoczne są wybrane przez Klienta usługi lub towary wraz z parametrami tj. ceną, warunkami, kosztami dostawy, w oparciu o wskazane przez Klienta kryteria, umożliwiająca mu także modyfikację danych w szczególności: ilości towarów, adresu dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy, ograniczona jednak czasowo do najczęściej 14 dni. Jest generowana automatycznie i wymaga od Klienta zmiany statusu wstępnej oferty w zamówienie, w okresie jej aktualności.
Status wstępnej oferty widoczny jest na koncie Klienta. W przypadku zmiany przez Klienta statusu na Zamówienie, dalsze procesowanie odbywa się jak w definicji Zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem w przypadku, gdy status Wstępnej oferty utrzymuje się przez minimum 3 dni.
- Standardowa przesyłka – przesyłka nieprzekraczająca 30 kg, nie zawierająca płynów, mieszcząca się w wytycznych wagowych i wielkościowych konkretnej firmy kurierskiej, o której mowa w pkt. XI.5.
II. Usługi elektroniczne
Dokonywanie Zamówień oraz generowanie Wstępnej oferty w ISHOP jest możliwe po zarejestrowaniu i utworzeniu konta Klienta w ISHOP (Konto), zalogowaniu na to Konto i złożeniu Zamówienia lub wygenerowaniu Wstępnej oferty.
Dokonywanie Zapytań jest możliwe po przejściu procesu Zapytania, bez konieczności zakładania Konta.
Newsletter - usługa prowadzona przez GRUPĘ SUMARIS, tj.:
- Sumaris Suchecki sp.j. z siedzibą w Złotnikach (62-002) ul. Graniczna 22, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000901297; NIP: 9721248568; REGON: 302681331,
- Laserpoint sp. z o.o. z siedzibą w Złotnikach (62-002) ul. Graniczna 22, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000895989, NIP: 9721316465, REGON: 388714612 oraz
- Opengrain Sp. z o.o., z siedzibą w Złotnikach (62-002) ul. Graniczna 22, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000921866; NIP: 9721320343; REGON: 389954287
mająca na celu przesyłanie drogą elektroniczną na adresy mailowe, wskazane przez Klientów informacji o ofercie produktowej oraz promocjach GRUPY SUMARIS.
Newsletter otrzymuje Klient, który wyrazi na to dobrowolną zgodę.
Klient w każdej chwili może wycofać powyższą zgodę poprzez złożenie oświadczenia mailowo, na adres marketing@sumarisgroup.com lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy wskazany na początku Regulaminu.
III. Utworzenie Konta w ISHOP
W celu utworzenia Konta, należy w zakładce „Zaloguj się”, kliknąć pole „Utwórz konto”, a następnie:
- prawidłowo wypełnić formularz rejestracji, zawierający następujące dane Klienta:
- kontaktowe (imię, nazwisko, adres e-mail, telefon kontaktowy),
- firmy (nazwa/firma, nr NIP, adres siedziby oraz adres dostawy produktów: miejscowość, ulica, numer domu / lokalu, kod pocztowy, kraj),
- wypełnić wszystkie dane w formularzu, tj;
- ustalić indywidualne hasło użytkownika i nazwę użytkownika;
- złożyć oświadczenie o posiadanym statusie przedsiębiorcy i potwierdzić, iż zakupy będą mieć dla Klienta charakter profesjonalny, wynikający z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej (poprzez zaznaczenie odpowiedniego okna dialogowego);
- zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, potwierdzić zapoznanie się z nimi poprzez ich akceptację (zaznaczenie odpowiedniego checkboxa);
- zapoznać się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę (klauzula informacyjna) i potwierdzić zapoznanie się z nią (poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa ),
- podjąć decyzję o możliwości przetwarzania danych Klienta w celu wysyłki newslettera przez Sprzedawcę;.
- kliknąć pole „Utwórz konto”.
Klient przy rejestracji i następnie logowaniu się na swoje Konto jest na bieżąco informowany o nieprawidłowym wypełnieniu poszczególnych okien dialogowych, uniemożliwiających rejestrację lub zalogowanie.
W każdym czasie, po zalogowaniu na swoje Konto, Klient ma możliwość samodzielnego korygowania lub zaktualizowania danych wprowadzonych w trakcie rejestracji.
IV. Złożenie Zamówienia oraz wygenerowanie Wstępnej oferty w ISHOP
- W celu złożenia Zamówienia lub wygenerowania Wstępnej oferty należy:
- zarejestrować się i utworzyć Konto zgodnie z postanowieniami punktu III powyżej.
- w przypadku Klientów, którzy posiadają już Konto – zalogować się poprzez podanie nazwy użytkownika i hasła;
- wypełnić formularz Zamówienia lub wygenerować Wstępną ofertę dostępną w ISHOP,
- wprowadzić dane dotyczące towaru/usługi, sprawdzić ich prawidłowość, dokonać ewentualnych korekt Zamówienia lub Wstępnej oferty.
- w razie konieczności można zapisać / wydrukować dokument Wstępnej oferty lub Zamówienia;
- zaakceptować treść Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a,
- kliknąć pole „Złóż Zamówienie” lub “Generuj Wstępną ofertę”.
- Złożenie Zamówienia lub wygenerowanie Wstępnej oferty nie ma charakteru wiążącego dla Sprzedawcy. Każdorazowo, w ramach finalizacji Zamówienia, Sprzedawca kontaktuje się z Klientem drogą mailową na udostępniony przez niego adres mailowy.
- Klient, przy składaniu Zamówienia lub generowaniu Wstępnej oferty, jest na bieżąco informowany o nieprawidłowym wypełnieniu poszczególnych okien dialogowych, uniemożliwiających złożenie Zamówienia lub wygenerowanie Wstępnej oferty.
- W trakcie składania Zamówienia lub generowania Wstępnej oferty, do momentu kliknięcia pola „Złóż zamówienie” albo “Generuj Wstępną ofertę”, Klient ma możliwość samodzielnego korygowania danych, dotyczących danego Zamówienia lub Wstępnej oferty.
- Po wypełnieniu wszystkich okien dialogowych Zamówienia lub Wstępnej oferty, ISHOP, na podstawie danych przekazanych przez Klienta, wygeneruje zbiorczą informację zawierającą te dane. Zbiorcza informacja umożliwi sprawdzenie wprowadzonych danych i ewentualną ich korektę.
- Sprzedawca za pośrednictwem ISHOP, niezwłocznie po otrzymaniu Zamówienia, potwierdza Klientowi drogą mailową otrzymanie Zamówienia.
V. Złożenie Zapytania w ISHOP
- W celu złożenia Zapytania należy:
- uzupełnić koszyk zakupowy, dodając do niego towary interesujące Klienta;
- W przypadku Klientów, którzy posiadają Konto – zalogować się poprzez podanie nazwy użytkownika i hasła;
- wypełnić formularz Zapytania,
- dokonać ewentualnych korekt Zapytania,
- w razie potrzeby można zapisać / wydrukować dokument Zapytania,
- zaakceptować treść Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a.
- kliknąć pole „Złóż Zapytanie”.
- Złożenie Zapytania nie ma charakteru wiążącego dla Sprzedawcy, a każdorazowo w ramach odpowiedzi lub finalizacji Zapytania, Sprzedawca kontaktuje się z Klientem drogą mailową na udostępniony przez niego adres mailowy.
- Klient przy składaniu Zapytania jest na bieżąco informowany o nieprawidłowym wypełnieniu poszczególnych okien dialogowych, uniemożliwiających złożenie Zapytania.
- W trakcie składania Zapytania do momentu kliknięcia pola „Złóż zapytanie” Klient ma możliwość samodzielnego korygowania danych, dotyczących danego Zapytania.
- Po wypełnieniu wszystkich okien dialogowych Zapytania, ISHOP, na podstawie danych przekazanych przez Klienta, wygeneruje zbiorczą informację zawierającą te dane. Zbiorcza informacja umożliwi sprawdzenie wprowadzonych danych i ewentualną ich korektę.
- Sprzedawca za pośrednictwem ISHOP niezwłocznie po otrzymaniu Zapytania potwierdza Klientowi drogą mailową otrzymanie Zapytania.
VI. Korekta Zamówienia/Zapytania
Korekty Zamówienia lub Zapytania, po jego złożeniu przez Klienta, a przed jego przyjęciem przez Sprzedawcę, można dokonać także poprzez wysłanie maila do Sprzedawcy na adres biuro@sumaris.pl lub na adres mailowy dedykowanego Doradcy Klienta.
VII. Obowiązki Klienta
Klient zobowiązany jest:
- podać wymagane dane zgodnie ze stanem faktycznym;
- korzystać z ISHOP w sposób zgodny z Regulaminem, prawem i dobrymi obyczajami;
- powstrzymać się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie ISHOP, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w jego zawartość lub jego elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
VIII. Zawarcie umowy sprzedaży (lub wykonania Usługi)
- Do zawarcia umowy sprzedaży (lub wykonania Usługi) pomiędzy Sprzedawcą a Klientem dochodzi poza ISHOP, gdy klient na złożone Zamówienie lub Zapytanie otrzyma ofertę handlową w formie wiadomości e-mail od Biura Obsługi Sprzedawcy biuro@sumaris.pl lub z dedykowanego adresu doradcy handlowego Sprzedawcy i następnie potwierdzi ją zwrotnie drogą elektroniczną na adres biuro@sumaris.pl lub adres dedykowanego doradcy handlowego Sprzedawcy.
- Czynności Sprzedawcy, wynikające ze złożonego przez Klienta Zapytania lub Zamówienia, dokonywane są poza ISHOP.
IX. Inne postanowienia dotyczące zawarcia umowy sprzedaży(lub wykonania Usługi)
- Informacje o Usługach, towarach i ich cenach zamieszczone w ISHOP nie stanowią oferty w rozumieniu art. 661 § 1 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert.
- Zamówienie i Zapytanie składane w ISHOP a także generowanie Wstępnej oferty nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 1 § 1 Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca powinien w terminie 48h od momentu otrzymania Zapytania / Zamówienia rozpocząć jego procesowanie.
- Umowa sprzedaży (lub wykonania Usługi) jest zawierana w języku polskim i mają do niej zastosowanie przepisy prawa polskiego oraz postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie złożenia Zamówienia / Zapytania.
- Sprzedawca określa we własnym zakresie zasady i sposoby utrwalania, zabezpieczania i udostępniania Kupującemu treści Zapytania / Zamówienia za pośrednictwem ISHOP;
- Potwierdzeniem umowy sprzedaży (lub wykonania Usługi) jest wystawiona przez Sprzedawcę faktura VAT, którą Sprzedawca dostarcza Klientowi razem z towarem lub drogą elektroniczną na wskazany przez klienta adres mailowy.
X. Ceny towarów oraz usług i formy płatności
- Ceny towarów oraz usług oferowanych w ISHOP są podane w walucie euro.
- Cena każdego towaru/usługi wyrażona jest w ISHOP w kwocie netto i zostanie powiększona o obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług.
- W przypadku zmiany cen towaru/ usługi, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość podania ostatecznej wartości przesyłając ofertę handlową podając aktualną cenę sprzedaży. Realizacja umowy zależy od potwierdzenia tej oferty przez Klienta.
- Wraz z ceną za towar, Klient zobowiązany jest uiścić następujące koszty dodatkowe:
- koszt transportu i pakowania towaru, jaki uzależniony jest od rodzaju produktu, wielkości i wagi zamówienia:
- w przypadku zamówienia wysyłanego w formie paczki, przekraczającego kwotę netto równą i większą niż 500 € standardowe przesyłki do 30 kg są darmowe,
- gdy łączna wartość netto towarów objętych zamówieniem jest niższa niż 500 euro, koszt standardowej przesyłki dla zamówień do 30 kg., nie zawierającej płynów, wynosi 7 euro netto i zostanie powiększony o obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług,
- w przypadku gdy łączna wartość netto towarów objętych Zamówieniem / Zapytaniem jest niższa niż 500 euro, koszt standardowej przesyłki dla zamówień powyżej 30 kg., obliczany jest jako krotność ceny 7 euro netto (powiększonej o obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług) dla każdej paczki do 30 kg,
- Sprzedawca realizuje standardowe wysyłki w paczkach o maksymalnej wadze do 30 kg. Jeśli waga wykracza poza wskazaną wielkość, wówczas Sprzedawca dokonuje przesyłki w kilku odrębnych paczkach, uwzględniając najkorzystniejszą dla Klienta formę.
- O ostatecznych kosztach Zamówienia Sprzedawca informuje Klienta drogą mailową, w informacji zawierającej wszelkie dane na druku oferty handlowej.
- Klient ma możliwość odbioru osobistego zamówienia z siedziby Sprzedawcy, co skutkuje brakiem opłat za przesłanie zamówienia.
- Sprzedawca akceptuje następujące formy płatności:
- przelew bankowy na podstawie faktury PRO-FORMA, w trybie przedpłaty;
- przelew bankowy na podstawie faktury z terminem płatności, w zależności od indywidualnych ustaleń z klientem;
- Płatności za zakupy dokonywane są w EURO lub PLN w zależności od decyzji Klienta.
- Nie ma możliwości dokonywania płatności w ISHOP, lecz przez bezpośrednią płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy podany na fakturze VAT.
- Transakcje w euro realizowane są po kursie sprzedaży dewiz z banku Sprzedawcy z dnia wystawienia faktury. W przypadku zmiany kursu euro o ±2% od momentu wystawienia faktury, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wystawienia faktury korygującej, uwzględniającej zmianę kursu.
- Sprzedawca ma prawo uzależnić przyjęcie i realizację Zamówienia od dokonania przedpłaty w całości lub części. W przypadku odmowy przyjęcia Zamówienia po dokonaniu przez Klienta przedpłaty na poczet ceny sprzedaży, Sprzedawca zwróci niezwłocznie w całości otrzymaną wpłatę na rachunek, z którego została dokonana.
- W przypadku faktur nieopłaconych w terminie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do naliczenia ustawowych odsetek, a dostarczone towary, za które płatność nie została uregulowana pozostają własnością Sprzedawcy do momentu jej uregulowania przez Klienta.
XI. Dostawa towaru
- Po zawarciu umowy sprzedaży, a także po otrzymaniu płatności, gdy zapłata następuje w formie przedpłaty, Sprzedawca przystąpi do czynności dostawy towaru do klienta.
- Termin dostawy towaru do klienta jest uzależniony od dostępności towaru w ISHOP i możliwości jego pozyskania od jego dostawcy. O terminie dostawy towaru do Klienta, Sprzedawca poinformuje drogą mailową, na adres, wskazany przy złożeniu Zamówienia.
- Dostawa jest realizowana do miejsca wskazanego w Zamówieniu/Zapytaniu, znajdującego się wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Jeśli dostawa ma być realizowana poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, złożenie Zamówienia/ Zapytania jest możliwe wyłącznie po skontaktowaniu się z Działem Obsługi Klienta Sprzedawcy (e-mail: biuro@sumaris.pl lub tel.: +48 618 408 111) i po indywidualnym uzgodnieniu warunków umowy dostawy towaru.
- Dostawa następuje za pośrednictwem firmy kurierskiej lub spedycyjnej, wybranej przez Sprzedawcę, w terminie uzależnionym od dostępności towaru u Dostawcy (o ile Klient nie odbierze towaru osobiście), o czym Sprzedawca poinformuje w osobnej wiadomości mailowej, na wskazany przez Klienta adres mailowy.
- Sprzedawca ma możliwość realizacji Zamówienia w częściach, w więcej niż jednej dostawie, o czym poinformuje przed rozpoczęciem procesowania Zamówienia/Zapytania na wskazany przez Klienta adres mailowy.
- W przypadku spodziewanych opóźnień w wysyłce/dostawie towaru, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Klienta drogą mailową.
XII. Składanie i rozpatrywanie Reklamacji
- Reklamacje związane z wykonaniem Usług (zakupem towarów), wynikających z niniejszego Regulaminu, można składać e-mailem na adres: biuro@sumaris.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy tj. SUMARIS SUCHECKI SP.J. z siedzibą w Złotnikach (62-002) ul. Graniczna 22.
- W reklamacji należy podać: nazwę firmy, siedzibę oraz jej adres, numer zamówienia, rodzaj oraz krótki opis nieprawidłowości oraz datę wykrycia nieprawidłowości.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, i poinformuje Klienta o wyniku jej rozpatrzenia na adres mailowy lub pisemnie na adres wskazany przez niego w reklamacji.
- Spory pozostające w związku z wykonaniem Usług (zakupem towarów) podlegają rozstrzygnięciu przez Sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
XIII. Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Sprzedawcę w zakresie niezbędnym do skorzystania z ISHOP oraz zawarcia i realizacji umowy sprzedaży, zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO).
- Podanie danych osobowych przez Klientów lub osób działających w ich imieniu, jest dobrowolne, jednak niezbędne do korzystania z ISHOP lub zawarcia oraz realizacji umowy sprzedaży.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym klauzule informacyjne Sprzedawcy dla klientów, są dostępne na Stronie Internetowej www.sumaris.pl.
XIV. Postanowienia końcowe
- W sprawach nie uregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu Cywilnego.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w terminie 14 dni od dnia ich ogłoszenia na stronie internetowej Sprzedawcy www.sumaris.pl.
- Jeśli w okresie przed wejściem w życie zmiany Regulaminu, klient złożył Zamówienie, Wstępną Ofertę lub Zapytanie, potwierdzone przez Sprzedawcę w trybie wskazanym w regulaminie ma do nich zastosowanie obowiązująca w tym czasie treść Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje od dnia 07.02.2025 roku.